Uśmiechnij się!

my2   Dzisiaj chcę Was zachęcić do pozytywnego stosunku do życia. Z uśmiechem na ustach (ale przede wszystkim w sercu) łatwiej jest mierzyć się z wyzwaniami, które przynosi los. Naprawdę! W czasie mojej choroby bywały chwile gdy trudno mi było zdobyć się na uśmiech i pozytywne podejście do życia. Ale nie pozwalałam sobie na wpadanie w totalną rozpacz…bo wyjść z takiego stanu może być trudno. Gdy mój zły nastrój i samopoczucie  trwało zbyt długo i nie pomagały nawet „buziaczki” mojego Toffi –  najzwyczajniej w świecie…oglądałam komedie, różne śmieszne filmiki w tv lub internecie. Polecam Wam ten sposób – naprawdę działa. Dwie godziny śmiechu dziennie – zamiast pigułek czy też zajadania smutków słodyczami! Początkowo może ten śmiech będzie wymuszony, ale nieważne. Jeśli tylko moją radę weźmiesz sobie do serca – efekt murowany, zapewniam. Tak więc usiądź wygodnie , najlepiej ze swoim futerkowym pupilem i włącz coś śmiesznego. Trening czyni mistrza – jak mówią. Spróbuj i Ty! kot Poza tym bądź wdzięczny. Tak, jeśli będziesz doceniać wszystkie pozytywne rzeczy które zaistniały w Twoim życiu łatwiej będzie uporać się nawet z największymi trudnościami. Najskuteczniejszym sposobem zmiany rzeczywistości jest wyrażenie wdzięczności za to, co się już ma. Uświadom sobie jak się czujesz kiedy odczuwasz wdzięczność. Skupiaj myśli tylko na pozytywnych celach, także na tym, co chcesz osiągnąć, lecz nie na tym, czego nie masz lub co może się stać. Koncentruj się na aspektach pozytywnych, w jakiejkolwiek sytuacji się znajdziesz. Świat jest pełen dualizmów, nic nie jest tylko czarne lub białe, wszystko przecież ma jakieś dobre strony. Jeśli zechcesz, to na pewno uda Ci się je znaleźć. Nie walcz z przeciwnościami, postaraj się dokładnie określić czego chcesz i zrób pierwszy krok w tym kierunku. Wyobrażaj sobie jak będzie wyglądało życie po zaistnieniu tych zmian. Rób to codziennie, poświęcaj 15 minut na wyrażenie wdzięczności i wyobrażenie sobie tego, co chcesz osiągnąć. Zapisz wszelkie pozytywne myśli, które się pojawią. pieski_68

 * Koncentruj się przede wszystkim na tym, czego CHCESZ doświadczyć.                          * Zaobserwuj, jak wspaniale się czujesz, gdy wyrażasz wdzięczność.                                  * Wyobrażaj sobie Życie takim, jakim wolałabyś, żeby wyglądało – przez co najmniej 15          minut dziennie.                                                                                                                      *Odczuwaj wdzięczność za wszystko, co JUŻ masz, zanim poprosisz o więcej.                * Zdecyduj, czego chcesz doświadczyć, następnie zrób krok w bok i pozwól Życiu zająć      się szczegółami.                                                                                                                    * Żyj w myśl zasady która mówi: „To, o czym myślisz, jest tym, co wywołujesz w życiu”.    * Uwolnij urazy – trzymanie się ich jest jak picie trucizny i oczekiwanie, że umrze kto              inny.                                                                                                                                    * Pozwól Życiu konsekwentnie i z obfitością napełnić Twoją czarę tak, byś potem Ty              mógł pomóc innym napełnić ich naczynia.                                                                          * Pamiętaj, by przyjąć postawę pro aktywną: bycie DLA czegoś znacznie Cię                        wzmocni i przyniesie rozwiązania.                                                                                       * Zaakceptuj innych takimi, jakimi są, całkowicie uwalniając chęć ich osądzania i                kontrolowania.                                                                                                                  *Zapisz swoje cele na kartce papieru, a wtedy prawdopodobnie osiągniesz je                        szybciej i łatwiej.                                                                                                                    * Rozpoznaj, jak lubisz się czuć, i poproś o więcej tego rodzaju uczuć.                                * Naśladuj pozytywne cechy, jakie podziwiasz u ludzi, którym się udało.                                *Stwórz określoną intencję przed podjęciem działania.                                                            I tylko proszę : nie zasklepiaj się  w swoim smutku, depresji, złości!                                     To nie służy zdrowiu.                                                                                                               Z uśmiechem naprawdę łatwiej i piękniej jest żyć!                                                                   Miłego dnia ! my1

Libański przysmak :Tabbouleh salad na jaglano

ta3

 

TABBOULEH to libańska sałatka przygotowana z kaszy kuskus i warzyw. Dodatkami są m.in. pomidory, ogórki, papryka i zioła – pietruszka, mięta i kolendra.

To pyszna potrawa, bardzo zdrowa, którą można jeść samą, a może być też wspaniałym dodatkiem np. do grillowanego mięsa. A że maj to grillowy sezon – zapraszam do jej przygotowania. Niech dla naszego zdrowia będzie ona głównym daniem, a grillowane mięsko tylko dodatkiem. Warto spróbować zrobić ją z ugotowaną kaszą jaglaną zamiast kuskusu. Jest bardzo smaczna także w tej wersji.

Potrzebujemy:

*Duży pęczek zielonej pietruszki – albo dwa          🙂                                                                 *3-4  pomidory gruntowe                                                                                                          * czerwoną cebulę                                                                                                                    *pół pęczka cebulki dymki                                                                                                        *szklankę ugotowanej na sypko kaszy jaglanej                                                                       * mały zielony ogórek                                                                                                               *przyprawy: sól, pieprz, sok z cytryny, 2-3 łyżki oleju lnianego lub oliwy z oliwek

ta1

Warzywa  kroimy, wszystkie składniki mieszamy, doprawiamy do smaku i schładzamy w lodówce ok godziny, by smaki się „przegryzły”.  Do sałatki można dodać także  inne swoje ulubione warzywa i zioła np. paprykę, miętę.  Można też przygotować ją z komosą ryżową. Smacznego!

ta

ZIELONA PIETRUSZKA

  • Jest bogata w chlorofil, dzięki czemu oczyszcza krew i pomaga w produkcji nowej.
  • Zawiera witaminy A, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B12 K, β-karoten, kwas foliowy.
  • Dostarcza takich minerałów jak: wapń, magnez, fosfor, potas, żelazo, mangan i siarka.
  • Wspomaga nerki i wątrobę w procesach oczyszczających organizm.
  • Regularne żucie pietruszki zapobiega przykremu zapachowi z ust.
  • Pomaga przy zgadze.
  • Wspomaga wydolność organizmu.
  • Wzmacnia serce
  • Rozpuszcza cholesterol
  • Wzmacnia zęby i kości.
  • Wspomaga wchłanianie składników odżywczych.
  • Zapobiega uczuciu przejedzenia.
  • Redukuje stany zapalne.
  • Wzmacnia system odpornościowy
  • Reguluje gospodarkę hormonalną.
  • Znajduje zastosowanie w leczeniu nerek, pęcherza moczowego i dróg moczowych.
  • Ze względu na najwyższą zawartość potasu wśród produktów spożywczych idealnie nadaje się do kuracji oczyszczających organizm.
  • Olejki eteryczne zawarte w pietruszce chronią przed rakiem płuc.

 

pietruszka_natka